Digital Marketeer

Digital Marketeer

Digital marketeer

Wat zoeken wij?

Wat zoeken wij?

  • Je beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt tussen de 1 en 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken
  • Je hebt ervaring met e-mail marketing en ervaring met Google Analytics
  • Jij bent representatief, proactief en houdt van aanpakken
  • Je werkt gestructureerd en kan overzicht bewaren
  • Je hebt perfecte beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling

Wat krijg jij?

  • Een salaris tussen de €2.500 en €3.000 bruto (bij 40 uur)
  • 25 vakantiedagen en 6 ADV dagen (bij 40 uur)
  • Pensioenregeling
  • Heb je een goed idee of initiatief? Leuk! Hier is ruimte voor en dit stimuleren wij graag
  • Mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling door volgen van trainingen en cursussen 
  • Een leuk en enthousiast team aan collega’s
  • Jaarlijkse BBQ en teambuilding activiteit met het bedrijf
  • Flexibiliteit thuis- en op kantoor werken

Wat ga je doen?

Ontwikkelen en opzetten van conversieverhogende flows en campagnes (Marketing Automations)
30%
Je ontwikkelt nieuwe e-mail campagnes voor verschillende doeleinden
30%
Je werkt de customer journey uit op basis van gerichte data-analyse
20%
Webshop optimaliseren op gebied van: SEO, SEA & CRO in samenwerking met experts
20%

De vacature

De vacature

Als digital marketeer zet jij je creativiteit, analytisch vermogen en je marketing skills in om onze verkoop te stimuleren door opgezette (automatische) mailcampagnes. Daarnaast ben je bezig met het optimaliseren van de webshop om zo onze commerciële doelstellingen te behalen.

 

Wat je écht doet

• Ontwikkelen en opzetten van conversieverhogende flows en campagnes (Marketing Automations)
• Email campagnes opstellen en optimaliseren (A/B testen) voor B2C & B2B
• Target groups segmenteren op basis van klantgedrag
• Je ontwikkelt nieuwe e-mail campagnes voor verschillende doeleinden
• Je analyseert de e-mail resultaten en maakt gebruikt van A/B testen om resultaten te verbeteren
• Je bewaakt de balans tussen effectiviteit en opt-out ontwikkeling
• Je hebt ervaring met één of meerdere e-mailmarketing software
• Je bent in staat KPI’s te definiëren en targets te stellen
• Je bent op de hoogte van de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mail marketing
• Je werkt de customer journey uit op basis van gerichte data-analyse
• Gedeeltelijk verantwoordelijk voor webshop gerelateerde werkzaamheden, zoals het beantwoorden van klantvragen (mail)
• Webshop optimaliseren op gebied van: SEO, SEA & CRO in samenwerking met experts
• PDP’s optimaliseren

Het team

Het marketing team bestaat uit vier vaste collega’s (inclusief jij) waarin korte lijnen zorgen voor snelle beslissingen. Je komt te werken in een jong en ambitieus team en er heerst een sterke can-do mentaliteit. Dit hopen wij ook terug te zien in jou. Ook werk je samen met zeven parttime medewerkers die verspreid over de week de webshop verbeteren.

"Als e-commerce marketeer ben ik continue de kwaliteit van de webshop aan het optimaliseren. Dit gebeurt onder andere op gebied van: SEA, SEO, CRO, mailingen, pdp’s & webpagina’s. Het is een zeer veelzijdige functie met veel uitdaging. Ik voel mij gehoord en ideeën worden serieus genomen en echt opgepakt.  Er heerst een fijne en informele werksfeer en daardoor zit ik helemaal op mijn plek bij  LPMW. Ook krijg ik de kans om mij te ontwikkelen, laatst heb ik de cursus ‘Conversiespecialist’ gevolgd. Dit is intern nuttig, maar ook voor mijn eigen loopbaan. Kortom: Het is een echte aanrader om bij ons te komen werken!"

Naomi - E-commerce Marketeer
Hoe je dag eruit kan zien
Geen dag is hetzelfde, je begint met het doorlezen en bijwerken van je mail met een heerlijke kop koffie. Vervolgens is er een dag-start en spreken we met elkaar wat we die dag gaan doen. Vervolgens ga je nadenken over de KPI’s voor het volgende kwartaal. Je denkt na over het opstellen van de automation flows en het verhogen van de conversie. Om deze keuzes te maken duik je in Google Analytics en bestudeer je de customer journey. Vervolgens is het alweer tijd voor lunchbreak. Na je pauze heb je een meeting met de rest van het marketingteam en bespreek je de voortgang van deze week. Na de meeting ga je de A/B test analyseren van vorige week om de resultaten te verbeteren voor je volgende campagne. Het laatste uurtje kijk je nog even in je mail of je klantvragen hebt binnen gekregen en verwerk je deze meteen. Dan sluit je je laptop af en zit de dag er alweer op!
Tafelvoetbal

OVER LPMW

Laspartners Multiweld BV is de specialist van lassend Nederland en België. Wij hebben bijna 80 jaar aan kennis en kunde van de lastechniek in alle facetten. Wij zijn een informeel bedrijf, waar werkplezier en het optimaal bedienen van de klant bovenaan staan. Je komt te werken in een jong en ambitieus team. Er heerst een sterke can-do mentaliteit en dat hopen wij ook terug te zien in jou. Vanuit onze diverse vestigingen brengen wij de lastechniek in Nederland naar een hoger niveau, dit doen we vanuit ons motto #LASSENISGEWELDIG

OVER LPMW

Laspartners Multiweld BV is de specialist van lassend Nederland en België. Wij hebben bijna 80 jaar aan kennis en kunde van de lastechniek in alle facetten. Wij zijn een informeel bedrijf, waar werkplezier en het optimaal bedienen van de klant bovenaan staan. Je komt te werken in een jong en ambitieus team. Er heerst een sterke can-do mentaliteit en dat hopen wij ook terug te zien in jou. Vanuit onze diverse vestigingen brengen wij de lastechniek in Nederland naar een hoger niveau, dit doen we vanuit ons motto #LASSENISGEWELDIG

Het sollicitatieproces

Voorselectie

Als jouw sollicitatie matcht met de vacature word je uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.

Eerste gesprek

In dit gesprek gaat het er vooral om dat wij jou goed leren kennen en jij een goed beeld krijgt van onze organisatie en de mogelijkheden.

Tweede gesprek

Wanneer wij allebei enthousiast zijn volgt er een tweede gesprek en hoor je meer over de inhoud van de functie, jouw toekomstige werkplek en jouw nieuwe collega’s.

Aanbod

We hopen natuurlijk dat je “ja” zegt op ons voorstel! Je ontvangt van ons een contract en hopen je zo snel mogelijk te mogen verwelkomen in ons team.

Solliciteren

Interesse? Laat je gegevens achter via het formulier. Je ontvangt een bevestiging in je mail (vergeet niet je spambox te checken).

Vragen over de vacature? Neem contact met mij op, ik vertel je er graag meer over!

Robin van den Berg

Robin van den Berg

E-commerce Marketeer
088 664 1733
r.vandenberg@lpmw.nl

Solliciteren

Interesse? Laat je gegevens achter via het formulier. Je ontvangt een bevestiging in je mail (vergeet niet je spambox te checken).

Vragen over de vacature? Neem contact met mij op, ik vertel je er graag meer over!

Robin van den Berg

Robin van den Berg

E-commerce Marketeer
088-664 1733
r.vandenberg@lpmw.nl